***Zapraszamy na Niestacjonarne Studia Podyplomowe Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego i Rzeczoznawstwo Samochodowe***

 

 

Instytut Pojazdów Mechanicznych i Transportu

KOŁO NAUKOWE
KONSTRUKCJI POJAZDÓW I BEZPIECZEŃSTWA TRANSPORTU

Instytut Pojazdów
Mechanicznych i Transportu
  opiekun koła
dr hab. inż. Jerzy JACKOWSKI,
prof. WAT

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI KOŁA

Koło Naukowe Konstrukcji Pojazdów i Bezpieczeństwa Transportu prowadzi swoją działalność w Instytucie Pojazdów Mechanicznych i Transportu Wydziału Mechanicznego i zajmuje się następującymi zagadnieniami:

  • bezpieczeństwo ruchu samochodów i transportu ładunków,
  • rekonstrukcja wypadków drogowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania,
  • analiza odkształceń powypadkowych samochodów i obciążeń działających na uczestników zderzenia,
  • badania obciążeń działających na osoby jadące podczas zderzenia samochodu,
  • próby zderzeniowe samochodów i motocykli,
  • dobór i projektowanie rozwiązań konstrukcyjnych zespołów samochodu,
  • badanie zespołów układu jezdnego i zawieszenia,
  • badanie i testowania pojazdów w różnych warunkach ruchu, z wykorzystaniem nowoczesnej aparatury pomiarowo – rejestrującej,
  • badania symulacyjne modelu matematycznego pojazdu,
  • rozpoznawanie pojazdów na podstawie zarejestrowanych ich oddziaływań zewnętrznych,
  • logistyka w motoryzacji.

Studenci (członkowie naszego Koła) koncentrując się na tematyce związanej z bezpieczeństwem ruchu samochodów, brali aktywny udział w następujących przedsięwzięciach:

  • Sesja europejskiego programu na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze - ROSYPE (Road Safety for Young People in Europe) organizowanym przez Michelin i współfinansowanym przez Komisję Europejską, miejsce - Politechnika Warszawska, 25-26.10.2010r.

 

 

  • Próby zderzeniowe samochodów osobowych, przeprowadzane na stanowisku badawczym Przemysłowego Instytuty Motoryzacji.

 

 

  • Motoryzacyjne targi Motor Show 2011, dnia 18.03.2011 r. Grupa studentów z koła naukowego mogła oglądać wystawione samochody osobowe (od tzw. „retro”, przez konstrukcje PRL, po najnowsze modele), motocykle (m.in. Harley Davidson,Yamaha, Junak), pojazdy wojskowe, skutery wodne, quady. Dodatkowymi atrakcjami były: darmowy tor kartingowy, jazdy próbne na placu manewrowym, „symulator dachowania pojazdu”, możliwość jazdy na quadzie, komputerowe symulatory wyścigowe.

 

 

    • XXIX Seminarium Kół Naukowych „Mechaników”, 21-22.04.2010r.
    • - A. Adamiak, Projekt układu kierowniczego i hamulcowego gokarta budowanego z wykorzystaniem części pochodzących od skuterów i quadów (opiekun naukowy – dr hab. inż. J. Jackowski)

      - F. Krysiak, Projekt układu napędowego gokarta budowanego z wykorzystaniem części pochodzących od skuterów i quadów (opiekun naukowy – dr hab. inż. J. Jackowski)

    - W. Mroczek, Wpływ rodzaju reflektora i źródła światła na widoczność (opiekun naukowy – dr hab. inż. J. Jackowski)
  • XXX Seminarium Kół Naukowych „Mechaników”, 11-13.05.2011r.
  • Studenci Koła nawiązali także współpracę z Kołem studentów Wydziału SiMR Politechniki Warszawskiej, które uczestniczy w przedsięwzięciu zbudowania pojazdu zużywającego minimalną ilość paliwa/energii.
  • A. Adamiak, F. Krysiak otrzymali wyróżnienie w konkursie o Nagrodę Rektora na najlepszą pozaprogramową pracę naukową studenta WAT, 22.11.2010r , „Projekt gokarta budowanego z wykorzystaniem części pochodzących od skuterów i quadów”.


NAGRODY

I miejsce w konkursie
na najlepszą pracę w kategorii
studentów XXIX Seminarium KNS Mechaników
Wyróżnienie w konkursie
„O NAGRODĘ REKTORA”


OFERTA (PRZYKŁADOWA) WSPÓŁPRACY ZE STUDENTAMI W RAMACH DZIAŁALNOŚCI KOŁA

Prof. dr hab. inż. Leon Prochowski. Zapraszam studentów do udziału w badaniach naukowych, prowadzonych razem z zespołem kolegów (m.in. dr hab. inż. Jerzy Jackowski, dr inż. Bolesław Pankiewicz, dr inż. Andrzej Żuchowski) w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. To nowa dziedzina badań, bardzo istotna dla naszego kraju. W Polsce mamy największą liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w całej UE. Badania, do których zapraszam studentów studiów inżynierskich, magisterskich i doktoranckich, obejmują m.in. symulacje komputerowe i testy zderzeniowe, prowadzą do praktycznego poznania przebiegu procesów dynamicznych w czasie wypadku oraz mechanizmów powstawania obrażeń. W rezultacie powstają nowe materiały energochłonne i urządzenia ochronne dla osób jadących (dzieci, dorośli).

Poniżej pokazano przygotowanie i przebieg jednego z eksperymentów uderzenia motocyklisty w samochód, a następnie próbę odtworzenia kinematyki jego ruchu (kolejne sylwetki co 0,01s). Badania eksperymentalne wykonano w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji, który dysponuje bazą badawczą w tym zakresie.

 

  



DANE KONTAKTOWE

Opiekun Koła: dr hab. inż. Jerzy JACKOWSKI, prof. nadzw. WAT - pokój 9 budynek 23, tel. 22 683-92-76, e–mail: jjackowski@wat.edu.pl

Przewodnicząca Koła: Olga MICHNIKOWSKA - e–mail: omichnikowska@wat.edu.pl

 

 

Free Joomla! template by Age Themes

Back to Top